.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گیلان/ قطع درخت برای مقابله با خرافه گرایی

در تداوم مقابله با خرافه‌گرايي در گيلان، درخت بقعه سيد رقيه رشت قطع شد.

يكي از نمادهاي خرافه‌گرايي در بقعه متبركه سيدرقيه رشت پيش از ظهر امروز با حضور جمعي از مردم و مسئولان سازمان اداره كل اوقاف و امور خيريه گيلان قطع شد.

مدرس قرآن در بقعه سيدرقيه رشت در حاشيه قطع اين درخت به خبرنگار فارس اظهار داشت: اين درخت نماد بت‌پرستي بين افراد بي‌سواد و خرافه‌پرست بود.

حليمه عابد مسرورخواه افزود: وجود اين درخت در داخل بقعه سيدرقيه موجب اشاعه خرافه پرستي بود و مردم به بهانه زيارت از اين بقعه نذورات خود را در قالب يك سبز به درخت مي‌بستند و از درخت حاجت مي‌خواستند.
وي با اشاره به اينكه درخت پرستي اين افراد نشانه جهل و ناداني آنها است، خاطرنشان كرد: وجود اين درخت انواع سوسك، مارمولك و حشرات موذي را به دنبال داشت كه موجب بروز انواع بيماري‌ها مي‌شد.
عابدمسرورخواه با ابراز خرسندي از اقدام اوقاف گيلان در مقابله با خرافه‌پرستي اظهار داشت: تداوم اين كار فرهنگ مقابله با خرافه‌پرستي را اشاعه مي‌دهد.
مدير كل سازمان اوقاف و امور خيريه گيلان نيز در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به قطع يكي از نمادهاي خرافه‌پرستي در استان گفت: موضوع خرافه‌پرستي مشكلي است كه در كشور به ويژه در گيلان ايجاد شده و رواج يافته است.
سيد كاظم ميرحسيني‌اشكوري افزود: اگر چه مردم گيلان با ايمان و اعتقاد به ائمه معصومين (ع) هستند، ولي برخي از عوام نيز وسايلي مانند سنگ، الم و درخت را مي‌پرستند كه اين امر خرافه‌پرستي است.
وي با بيان اينكه 5/1 است كه كار مقابله با خرافه پرستي آغاز شده، اظهار داشت: براي اين كار مجوزهاي لازم و قانوني از منابع طبيعي را گرفتيم.
ميرحسيني اشكوري با اشاره به اينكه اين درخت مقدس‌‌نما با مجوز منابع طبيعي قطع مي‌شود، تصريح كرد: اين درخت از سابقه چندين ساله برخوردار بوده و جزو درختان تخريبي محسوب مي‌شد.
وي نذر كردن مردم و دخيل بستن آنها به درخت را خرافه پرستي ناميد و خاطرنشان كرد: در سال جاري مقابله با اينگونه خرافات با جديت ادامه دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.